poniedziałek, 29 października 2012

Wyzwanie z oranżadką, które należy podjąć!

Ostatnio byłam w supermarkecie, robiłam sobie zakupy i pośród przeróżnych produktów dostrzegłam.... oranżadki w proszku!!! To smaki mojego dzieciństwa. Kiedy byłam młodsza, nie rozrabiałam ich z wodą, ale obśliniałam palec i jadłam sam proszek prosto z torebki :) Ale co zauważyłam na tym produkcie...
OKROPNY i PASKUDNY błąd językowy!
Uważam, że błędy na opakowaniach  to już przesada. Niestety, ale duże korporacje i firmy, które produkują żywność, nie dbają o nasz ojczysty język....

Oranżadka, którą kupiłam wyglądała tak:


I teraz pytanie. Jaki błąd językowy kryje się na opakowaniu tej wyśmienitej oranżady w proszku? Kto go znajdzie i odpowiednio uzasadni jako pierwszy, otrzyma dwa plusy do dziennika. 

Ruszamy!!!
Pozdrawiam was serdecznie, w niemałym oburzeniu spowodowanym niedbałością o naszą piękną, polską mowę :)

12 komentarze:

Unknown pisze...

Powinno być:
Oranżada
o smaku Pomarańczowym

a nie pomarańcz

Unknown pisze...

A nie widać tego co jest napisane pod spodem.

Anonimowy pisze...

przecierz powinni napisac ze oranzada jest w proszku!
kasia katana 4b

Unknown pisze...

Chyba w tym opakowaniu nie ma pomarańczy? Chyba raczej proszek o smaku pomarańczowym, choć pomarańcz też bym zjadła :P

Anonimowy pisze...

poprawna forma to ta pomarancza. Pomarancz jest liczba mnoga

Anonimowy pisze...

zapomnialam sie podpisac pod komentarzem poprawna forma........... 18:46
kasia katana 4B

Unknown pisze...

Jadłbym

Unknown pisze...

Błąd jest taki że powinno pisać że to jest oranżada
o smaku pomarańczowym

Unknown pisze...

Zgadzam się z większością powyższych komentarzy

Anonimowy pisze...

powinno być oranżada o smaku pomarańczowym
pozdrawiam
Karolina Pańczak

Anonimowy pisze...

Oranżada (Źle)
pomarańcz

Oranżada o smaku pomarańczy (Dobrze)

Adam Tywonek 4b

Anonimowy pisze...

była bardzo łatwa KACPER


Prześlij komentarz

 

(c)2009 Bandy z Sarabandy. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger