sobota, 27 października 2012

Lekcja wstępna: Edukacja medialna a dynamiczna tożsamość



Tym filmem rozpoczęliśmy realizację projektu: Włącz się. Młodzi i media.

Co chciałabym żebyście zapamiętali... Przede wszystkim pojęcie edukacji medialnej oraz pytania które dręczą wszystkich użytkowników internetu, w tym i mnie, i was.

Zapamiętajcie!! Edukacja medialna to kształtowanie umiejętności świadomego (wiem czym są media, czego szukam i reaguję na to), krytycznego ( sądy wydajemy po dokonaniu rzetelnej analizy czegoś), twórczego (mającego na celu stworzenie czegoś nowego) i selektywnego (wybiórczego) korzystania z środków masowego przekazu.

Nie wszystko, co oglądamy w telewizji, czy czytamy w prasie jest warte naszego czasu, który moglibyśmy poświęcić na coś bardziej pożytecznego np. odrobienie pracy domowej z języka polskiego :)

Jednak nie można też zapomnieć, że media odgrywają niezwykle istotną rolę w naszym życiu. A nawet więcej! Są częścią naszego życia - jak byliśmy mali oglądaliśmy bajki; idziemy do szkoły w deszczowy poranek - słuchamy audycji muzycznych w radiu; szukamy wiadomości - otwieramy przeglądarkę internetową itd. Można podawać wiele przykładów, ale najważniejsze jest to, aby ze wszystkiego korzystać z umiarem i z głową. Nawet w wolnej chwili, buszując po necie, należy zachować pewien dystans do tego, co czytamy, słuchamy i oglądamy. Oczywiście na lekcjach będziemy tą tematykę stopniowo rozszerzać i pogłębiać. Mam nadzieję, że szczerze się w to zaangażujecie. Ja ze swojej strony obiecuję, że postaram się lekcje przeprowadzić w taki sposób, aby na długo zostały w  waszych głowach :)

I na koniec kilka zdjęć pamiątkowych :)






4 komentarze:

Unknown pisze...

Przyznam szczerze, że trudno było zapamiętać te wszystkie pytanie. A mnie bardzo poruszyło pytanie "Kim ja jestem?". Mimo że próbuje sobie odpowiedzieć na nie. Jakoś nie mogę. Nie wiem czemu nie znam odpowiedzi.Hmmm.No trudno... Może zostawmy palące pytanie na weekend. A zapomniałam jest długi weekend.:)

Unknown pisze...

Po efektach naszej pracy na tablicy widać jak ładnie piszemy;-]

Unknown pisze...

Ciekawi mnie pytanie Kto mnie czyta

Unknown pisze...

Lekcja była bardzo ciekawa.
Mnie tez zastanawia pytanie "Kim ja jestem?", ale też "Dlaczego?".

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Bandy z Sarabandy. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger