poniedziałek, 19 listopada 2012

Nie zaistnieję, jeśli mnie sobie nie wyobrazisz...


Dzisiaj mieliśmy lekcję dość hm... inną. A może fantastyczną nieco? A może dziwną? W każdym bądź razie używaliśmy też innych zmysłów, a nie tylko słuchu, mowy i wzroku (Agnieszka wąchała nawet kostkę cukru!).

Mam nadzieję, że zauważyliście, jak wasze wyobrażenia zmieniały się wraz z rozwojem wypadków:

Na początku, kiedy pokazałam wam pudełko po butach i potrząsnęłam nim, myśleliście, że mam tam gwoździe,                           imadło bądź inne przyrządy używane w średniowieczu dla dręczenia biednych ludzi.

Znalazł się na szczęście ochotnik, który odważył się otworzyć puszkę Pandory i o dziwo! Nie wyleciały z niej                            nieszczęścia, ale kolejne pudełko w czerwono - białe paski.


Ale i je trzeba było otworzyć, aby się przekonać co będzie dalej.
I znów pudło! DOSŁOWNIE. Bartek powiedział, że znajduje się tam pióro. Było?

A tam znalazło się mniejsze pudełko na biżuterię. I czy znaleźliśmy tam kolczyki, naszyjnik bądź pierścionek? NIE.                                Pudełko od zapałek :)

A w pudełku od zapałek - mała, karteczka WYOBRAŹNIA.
To wyobraźnia was doprowadziła do tego znaleziska. I ciekawość (która jest pierwszym stopniem do piekła, przypominam!) :)

Czym jest dla was wyobraźnia?



Moi drodzy! Tak, jak wam mówiłam na lekcji, każdy z was ma takie pudełko w głowie. Najważniejsze, aby umieć czerpać z niego pełnymi garściami, móc otwierać w dowolnych momentach swojego życia, korzystać. Dlaczego wiersz Herberta jest tak ważny? A no dlatego, że gdyby ludzie nie posiadali wyobraźni, świat nie rozwinąłby się ani trochę. A dlaczego? Bo nawet nie wiedzieliby, że mogą sięgać wyżej, stworzyć coś więcej.

Wyobraźnię doceniają nie tylko poeci, pisarze, malarze, czyli ludzie sztuki. Doceniają ją przede wszystkim naukowcy, a do nich bez wątpienia można zaliczyć Alberta Einsteina. Powiedział on kiedyś bardzo mądrze, zresztą:

Wyobraźnia bez wiedzy może stworzyć rzeczy piękne. Wiedza bez wyobraźni najwyżej doskonałe.

Czy zgadzacie się z jego słowami? Co możecie powiedzieć od siebie na ten temat? Co jest bardziej kuszące: Świat pełen niespodzianek i piękna, ale też chaosu i wielu rozczarowań, czy świat chłodny i ułożony, ale za to idealny?
Czekam na wasze komentarze. Autor najlepszego otrzyma oczywiście nagrodę :) Zachęcam każdego z was do udzielenia się na forum. Pokażcie, na co was stać! A i oczywiście napiszcie, czy podobała się wam dzisiejsza lekcja (tylko szczerze).

Pozdrawiam. Senna już pani Ania.

12 komentarze:

Unknown pisze...

Faktycznie! Moja wyobraźnia pracowała na najwyższych obrotach, kiedy otwieraliśmy te pudła. Ja byłam przekonana, że w pierwszym są gwoździe, w drugim materiał, w trzecim naszyjnik, w tym malutkim, srebrnym jest kolczyki, a od zapałek moneta! Trochę się pomyliłam!

Unknown pisze...

Myślę że życie bez wyobraźni było by zwykłą, szarą codziennością i nudnymi bezbarwnymi dniami. To właśnie dzięki wyobraźni możemy przenieść się do innego świata jeśli jest okropna pogoda albo jest nam bardzo smutno.Nasza szarość życia może nabrać kolorów również dzięki wyobraźni gdzie możemy tworzyć swój własny świat oraz niesamowite rzeczy, które w codziennym życiu nas nie spotkają.
Dzięki wobraźni również powstały takie książki jak Harry Potter czy Hobbit.
Dzisiejszy świat bardzo szybko biegnie do przodu. Naukowcy również wykorzystują wyobraźnię dla osiągnięcia równowagi psychicznej...
Może i w świecie gdzie wszystko było by idealne życie było by zupełnie inne. Ja jednak wolę mój świat, moją wyobraźnię i nie chciałabym zamieniać go na żaden inny...dla mnie jest idealny chociaż wiele razy się zawodzimy...
Żałuję że się spóźniłam na lekcję ale chyba dużo mnie nie ominęło... Bardzo mi się podobała lekcja... Moja wyobraźnia również pracowała na pełnych obrotach.

Unknown pisze...

Lekcja była fantastyczna! Bardzo się zdziwiłem gdy Pani Ania powiedziała, że Agnieszka trzyma w rękach kostkę cukru ponieważ ja, od początku, do tego momentu byłem pewien, że to kreda! Tak jak pani powiedziała, świat idealny był by dobry ale nie na długo. Człowiek bez wyobraźni to jak ryba bez wody. Gdyby nie wyobraźnia to do dzisiaj nic nie zmieniło by się względem np. średniowiecza! Prawda, wiele rzeczy które człowiek wynalazł były tak jakby "wymuszone" ale to zaledwie niewielki procent całości.

Unknown pisze...

Świetna lekcja mam nadzieję że będzie takich więcej
W pierwszym pudełku myślałem że są kredki w drugim są chusteczki a w trzecim pióro

Unknown pisze...

Lekcja była świetna,ale jak pani otwierała pudełko jedno za drugim,aż doszło do końca.Naprawdę super lekcja módlmy się o więcej takich lekcji. ;)

Unknown pisze...

A odnośnie jutrzejszej klasówki życzę każdemu powodzenia i miłej nauki. :-)

Anonimowy pisze...

Mi lekcja z wyobrażnią bardzo się podobał i mam nadzieję, żebędą się powtarzać. Najlepszy momęt dla mnie był ten, gdy w pudełku po zapałkach znależliśmy kartkę.

Marek Gajewski

Anonimowy pisze...

Wyobraźnie jest przydatna na nudnych lekcjach. myślimy sobie że gorzej być nie może.



Jakub Urbankiewicz

Unknown pisze...

szkoda że mnie nie było :(

Unknown pisze...

Naprawdę świetna zabawa, potrzebujemy więcej takich lekcji.

Unknown pisze...

Naprawdę świetna zabawa, potrzebujemy więcej takich lekcji. :D

Anonimowy pisze...

Zgodzę się z innymi osobami ta lekcja była super.
Mam nadzieje ,że będzie więcej takich lekcji.



Michał Janowski

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Bandy z Sarabandy. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger