sobota, 10 listopada 2012

Czy zwierzęta mają nijaką świadomość?

Kochana VI b!

Pamiętacie wiersz Wisławy Szymborskiej Kot w pustym mieszkaniu? 
Waszym zadaniem było napisać, czy zgadzacie się z Szymborską, która w jednym z wywiadów powiedziała: Pocieszam się zresztą, że zwierzęta nijakiej świadomości nie mają, bo byłoby jeszcze więcej zrozpaczonych istot na świecie. Naturalnie zwierzęta też mają swoje chwile rozpaczy, tylko jakoś łatwiej da się to załatwić. Rozpacz ludzka jest dużo trwalsza [...]

Ostatnio błądząc po internecie natknęłam się na pewien List od chomika :)


Przeczytałam te listy i pomyślałam sobie o swoim chomiku, którego kiedyś miałam. Ja też wyjeżdżałam i zostawiałam go samego w domu. Często w natłoku obowiązków zapomniałam posprzątać mu klatkę lub napełnić poidełko. Pamiętam jak kiedyś wyszorowałam jego domek, nałożyłam ściółki i jedzonka. Jak on się cieszył! Latał jak szaleniec po całej klatce i wnosił sobie świeże trocinki, aby móc na nich potem spać. Uważam, że była to oznaka radości.

Jestem ciekawa jakie emocje potraficie rozpoznać u swoich pupili? Jak wasi milusińscy reagują na was? Na swoje ulubione jedzenie? Na waszą długotrwałą nieobecność? Czekam na wasze odpowiedzi :)

6 komentarze:

Anonimowy pisze...

fajne
Małgorzata Anysz

Unknown pisze...

Zwierzęta tęsknią za nami, kiedy wychodzimy. Czekają tylko, kiedy wrócimy, żebyśmy je nakarmiły, pobawiły się z nimi... Nie wolno zostawiać ich bezmyślnie samych sobie, z drugiej strony czasami wychodzimy i zostawiamy je same gdy musimy. Najlepszym chyba przykładem tego jest, tak jak w wierszu pani Szymborskiej, śmierć właściciela.

Unknown pisze...

Mój kot jak gdzieś wychodzę żegna mnie
A jak przychodze wita mnie

Anonimowy pisze...

Mój szczur to nie pisze listów, bo gdy mnie nie ma to zaraz jestem



Jakub Urbankiewicz

Anonimowy pisze...

Mój kot to dopiero przyjaciel kiedy mnie widzi to się odwraca tyłem. Po prostu super przyjaciel!

Natalia P. 4b

Anonimowy pisze...

zwierzętom trzeba zaufać tak jak oni nam (pani ania żądzi).






ktoś animowy

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Bandy z Sarabandy. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger