wtorek, 4 grudnia 2012

Bawimy się w rymy

Kilka tygodni temu omawialiśmy wiersz Antoniego Marianowicza pt. 'Bawimy się w rymy".
Na lekcji dowiedzieliśmy się czym jest rym i w ogóle po co jest nam potrzebny, a następnie sami znajdowaliśmy rymy do swoich imion.

Każdy z nas rzucał kłębek włóczki do wybranej osoby i przedstawiał się za pomocą rymowanki. W ten sposób powstała sieć. Kiedy każdy z nas miał już nić, zaczęliśmy zwijać ją. Tym razem musieliśmy powiedzieć rymowany komplement osobie, której odrzucaliśmy kłębek. Oczywiście on się kilkakrotnie zaplątał, upadł, ale najważniejsza w tym wszystkim była dobra zabawa :)





Waszym zadaniem domowym było ułożenie czterowersowej rymowanki, w której wykorzystacie swoje imię. Te, które usłyszałam bardzo mi się podobały (szczególnie o Przemkożelkach). Chciałabym żebyście zamieścili je w komentarzach ;)

No to do dzieła!

6 komentarze:

Anonimowy pisze...

Jestem Natalka a nie jakaś plastikowa lalka!!!

Natalka Popławska 4b

Unknown pisze...

Plastikowa lalka była świetna. Ale Natalciu, Twój wierszyk był dłuższy? (Pamiętam jak sprawdzałam Twój zeszyt)

Anonimowy pisze...

Wiem pomyliło mi się z wersy z zwrotkami.

Natalka 4b

Anonimowy pisze...

To była bardzo fajna zabawa.



Julia Piątek IVB

Anonimowy pisze...

Moniczka to kolorowa doniczka :* A Magdusia to mała pracusia


wie Pani o kogo chodzi Ps.ktoś z IVs

Anonimowy pisze...

Bardzo mi się podobała


Karolina Pańczak 5b

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Bandy z Sarabandy. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger