wtorek, 15 stycznia 2013

Moje częda, abyście się nie alterowali na zapas archaizmami

Klaso szósta!

Mam nadzieję, że nasze dzisiejsze spotkanie z archaizmami, językiem staropolskim i powieścią historyczną podobało się wam :)

Przypominam, że osoby chętne mogą napisać opowiadanie o tematyce dowolnej, którego akcja dzieje się w XVI - XVII w. Oczywiście w waszej pracy musicie użyć jak największej ilości archaizmów, których pod dostatkiem znajduje się w Słowniku Staropolskim, do którego link zamieszczam poniżej:

Słownik Staropolski

Aha! Mam do was ogromną prośbę! Prosiłabym o wyjaśnianie mi na końcu pracy użytych archaizmów. Co prawda byłam pilną studentką, ale niestety nie pamiętam całego zasobu słownictwa naszych przodków :) Wasze objaśnienia ułatwią mi sprawdzanie, a i przy okazji wam niektóre słowa zostaną na dłużej w pamięci :) Przypominam, że na oddanie pracy macie czas do ferii (25.01)

Wedle obietnicy wrzucam dzisiejszą prezentację, którą wykorzystałam podczas lekcji.




0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

(c)2009 Bandy z Sarabandy. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger